Friday, May 3, 2013

Pada Zaman Dahulu...

Assalamualaikum :).

oleh sebab esok aku cuti. dan "dia" xreply lagi mesej aku, (sibuk berkempen mungkin hahaha), dan henset aku kena cilok ngan budak hingusan (adik), dan aku bosan, so aku nak gebang seko kat blog aku. hahahaha.


Pada Zaman Dahulu....

oh kejap. zaman dahulu tu referred kepada zaman aku masa kecik dulu. ok? haha

ok sambung,

Pada Zaman Dahulu....

mana ada facebook. mana ada game Dota . (eh ke aku yang tak tahu?). mana ada twitter. So petang petang aku akan roger kawan kawan sekampung untuk main Bola Katok.

bola katok : macam softball mungkin. cuma undang undang sedikit diubah (oleh ahli yang paling tua pfftt) mengikut persetujuan dan bai'ah semua pemain.


haa kenangan buruk aku ngan game ni,, masa tu aku jadi tukang baling. (pitcher) dan abang aku tukang pukul.



X itu kedudukan aku. kotak hitam tu abang aku punya posisi.

sekali masa aku baling bola tu, abang aku pukul sekuat hati. boleh pulak bola tu ter'aim kat pinggang aku.



ya. bola sebesar ni mendarat kat pinggang aku dengan penuh gracefully. jangan tanya aahh "pastu kau menangis tak?". ngeng. kalau rosak kidney aku kau tanggung bil hospital yeh?



Pada Zaman Dahulu....


Kitorang mana nak beli swimming pool plastik. So mak aku ambik tangki plastik hitam


haa dengan iklan2 aku ambik.




pastu isi ngan air. mula la aku main dengan ria nak mampus dengan adik beradik aku yang lain. pastu tah camana budak2 lain pun join. hahahha gila meriah pool party aku!.  :D

.






..........................................................................................





pastu ada orang kentut dalam tangki ni. terus gua keluar. spoil sia.



Pada Zaman Dahulu........


masa tu mana ada iPhone, iPad, iPod dan macam macam i lagi....

Aku ingat lagi. masa zaman aku faymes nya mainan Beyblade. Aku and abang aku ada beyblade kaler hijau lumut-hitam tak silap. sayang gila woo ngan menda alah tu.



game ni bestnya main dalam gelanggang dia. tapi aku ngan abang aku tak pernah ada pun. Zaman kegawatan  ekonomi kot masa tuh. apa jadah nak bazir duit beli gelanggang beyblade??

So kitorang main dalam kuali mak aku. (main dalam bilik pulak tu) gila ah bunyi dia. HAHAHHAHAHA. mujur tak busted. kalau tak... perghhh....




Pada Zaman Dahulu,,,,,,

Budak-budak perempuan lain sibuk main mekap2 (wadahek??), aku main perang perang ngan geng geng sekampung.


Ingat lagi, siapa jadi tebusan kena kurung celah pokok pisang. takpun kena ikat kat tunggul. Gila adventure HAHAHA.

Then aku sangat suka panjat pokok. dan lumba basikal dengan budak lelaki. tak faham kenapa.


Pada Zaman Dahulu...


bibik aku sering bertukar tukar. housekeepers pun. why? biarkan ia menjadi misteri.. hahahha

ok nak citer gak. aku suka buli diorang . LOLOLOL. ingat muka lemah lembut aku ni tak nakal ke masa kecik? hahaha

antara pembulian yang aku ingat ,,

housekeepers #1 : aku ngan abang aku pernah bengkek ngan dia sebab dia kemas mainan kitorang. pastu kitorang tak jumpa mainan tu. LOLLLLL. hahahhaa. so abang aku pun plan,, (masa ni dia banyak jadi mastermind. yolah dia lagi tua kan. mempengaruhi ke jalan yang batil betul hahahha)

Kitorang buat perangkap kat housekeepers tu.


- buat sepah.
-letak air kat depan pintu (dengan harapan dia tergelincir pfffftt)
-letak buku dua lapis atas lantai . buku kecik kat bawah, buku besar kat atas. (dengan harapan bila dia angkat buku besar tu dia akan terpijak buku kecik tu dan tergelincir pffft)
-buat sepah yang maha dahsyat.

okay and the result???


dissapointing. hahahaha. takkan la seorang adult boleh terkena ngan budak dua ekor yang belum matang ni lagi kot. dia belum pun masuk bilik tu dia dah buat laporang tak rasmi kat mak aku.

kami kena marah. cedih.

dan kami kena kemas bilik tu. double cedih.


Bibik #2

hahahhaha yang ni ngeng sikit. sebab ni aku sorang yang buli tanpa pengaruh mastermind (abang).

masa tu aku tersepahkan wafer atas lantai. Aku cuak gila tahap nak nangis ok takut mak aku marah, masa tu dia tengah layan tetamu kat ruang tamu.

Aku pun suruh la bibik aku tu sapukan. well aku kecik lagi mana reti nak menyapu hahhahaktuihh. dia malas nak layan sebab masa tu dia tengah tengok tv ke apa tah. nice.

pastu aku ugut nak conteng baju yang dia pakai tu ngan pensil. dia ignore je ugutan kanak2 ria aku tu.

skali aku buat betul. dengggggg haahahahhaaha.

pastu dia nangis ke merajuk tah. pastu report kat mak aku (pehal semua kaki report nihhh???) dan seperti biasa, aku pun kena marah. lagi teruk kot daripada kalau mak aku tahu aku sepahkan wafer tu -.-

Aku rasa dalam banyak banyak bibik dia ni la yang paling banyak aku buat salah kot. haha, rasa nak buat program JEJAK KASIHan pastu mintak maaf atas kenaifan aku yang muda dan comel ni. LOLOLOL!!

eh lupa nak cerita.. dia kerja sekejap je pastu berhenti..sebab dia berhenti tu aku kurang pasti ..haha


tapi yang paling best dia memahami hobi aku yang suka peluk CD Gerak Khas masa tidur. masa tu aku minat gilaa okey kat AC Mizal. hahhahahahhahaha okey rasa nak tampar diri sendiri. bukan apa. masa aku 6 tahun AC mizal hensem ok.



Okey bila ingat balik semua memori ni mesti aku gelak sorang sorang. Indah nya dunia saat tu. takpayah fikir apa apa masalah.

Masalah paling kronik nak pikir pun .. "kita tertelan chewing gum camana ni camana ni camana niii???"
"Kita tak pandai lagi tulis huruf G. huaa :'(" , "Esok hari sukan, kena lari dalam guni singguh sungguh, kita nak piala !" , "esok belajar pasal bunga, kena suruh mama cari bunga ni "

tak payah fikir pasal duit (mintak abah), takpayah fikir pasal boyfren (crush aku adalah AC Mizal) , takpayah fikir pasal kerjaya (masa budak dulu aku nak jadi askar atau polis *pengaruh gerak khas*. mak aku iyakan je). takpayah fikir pasal belajar pandai tak pandai. eh tipu. ni memang mak aku tekankan hahaha. takpayah fikir politik ke, isu gaduh gaduh ke.

selalu gelak ketawa.

selalu gembira.


Sentiasa carefree :')................




No comments:

Post a Comment